Starstablehjälpen

2015-08-22
22:22:05

Samla föremål till Kallterna

För att snabbare komma upp i rykte med Kallterna så kan man rida runt och samla in föremål åt dem. De är relativt lätta att få syn på eftersom de markeras med små, ganska starkt lysande gnistor som syns lång väg i dimman. För varje föremål man samlar in så får man 15 RP till Kallternas faktion.

Isenbär
Dessa finns på buskar runt om i Dinodalen. Det brukar gå att hitta en del nära hissen eller i Dimmornas dal.

Snövessla
Dessa har jag än så länge bara hittat på isen ute på sjön. De ser ut som vita jordekorrar.

Isenpärla
Dessa har jag hittat i snögrottorna runt om i Dinodalen. Det finns 4 stycken. Om du tittar på min stjärnkarta så finns det en grotta vid Dinodalens stjärna 3 uppe i bergen strax norr om lägret, en vid stjärna 5 på toppen av Istoppsön, en vid stjärna 7 uppe på en klipphylla i Dimmornas dal, och den sista finns synlig från stigen en liten bit från Asklandet.

Jag har även hittat pärlor invid stigen strax innan grottat på Istoppsön, samt ute på de sora istapparna som skjuter ut från bärgväggen nära grottan i dimmornas dal.

Iskastanj
Dessa går att hitta på marken, oftast under träd eller buskar

Vit pälstuss
Dessa sitter fast på staketen längs den frusna vägen, men ibland kan man hitta dem i buskar och i någon av grottorna.
Via pälstussar är lättast att hitta och det föremål jag tror är det vanligaste.


Absolut lättaste sättet att hitta föremål är att helt enkelt rida fram och tillbaka längs vägarna i Dinodalen från hissen till Asklandet. Du hittar alltid någon sak längs vägen, och efter att du lämnat av det du hittat hos Sedna så kan du ge dig ut på en ny runda. Varje gång man lämnar av de saker man hittar så dyker det upp nya någonstans, så om man har gott om tid så kan man med lätthet tjäna ihop några hundra RP med Kallterna varje dag enbart från föremålen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: