Starstablehjälpen

2015-08-22
22:16:55

Uppdrag med solens cirkel

Steg 1: gillad

Stå inte i elden
- I detta uppdrag red jag bara runt i kort galopp. Jag tyckte det var den bästa gångarten eftersom den var tillräckligt långsamt för att jag lätt skulle kunna styra hästen, men ändå snabb nog för att hinna över de eldar som var på väg att starta direkt under hästens hovar.

Bättre fly än illa fäkta
- Jag gjorde helt enkelt så att jag red så långt bort från skuggsökarna som jag kunde komma och stannade där tills de kom för nära, för att sedan rida undan till en annan plats och stanna där tills de kom för nära igen. När jag stod still så höll jag ett öga på dem genom att vrida på kameran, och oftast behövde jag inte flytta mig mer än max 4 gånger innan tiden tog slut.

Fånga klot
- Jag tyckte det var lättast att göra detta till fots. Jag sprang till en av de gröna cirklarna, och medan jag väntade på klotet så vred jag runt med kameran för att hitta nästa cirkel att springa till, och när jag fångat klotet så sprang jag direkt dit. På detta sättet lyckades jag fånga 10 klot innan tiden tog slut varje gång.

Mental träning
- Vad kan man säga... Frågorna är väldigt lätta (tycker jag i alla fall), och det är bara att svara Ja eller Nej. Frågor om spelet blandas med frågor om verkligheten, och har man bara varit uppmärksam på spelet fram tills träningen med Solens cirkel så klarar man det.

Steg 2: populär

Rädda fjärilar
- Det är bara att rida runt tills man ridit in i 20 fjärilar

Hinderkarusellen
- Jag gör så att jag växlar mellan mellangalopp och kort galopp, plus att jag vrider på kameran en aning under/mellan hoppen så att jag alltid ser nästa hinder framifrån. Jag börjar med mellangalopp så att jag kommer undan den röda bommen, och när jag märker att jag börjar komma ikapp den så saktar jag ner till kort galopp för att öka avståndet till den röda bommen igen. Detta är helt klart det svåraste av träningsuppdragen och det är knepigt att komma in i den rätta rytmen med hopp och kameravridningar

Korseld
- Jag håller mig i mitten och vrider runt på kameran så att jag ser varifrån eldstrecket kommer, och sedan galopperar jag emot det och hoppar över innan jag rider in mot mitten igen och ser mig om efter nästa eldstreck.

Filbyte
- Jag brukar hålla mig i mellangalopp/ökad galopp hela tiden, sedan är det bara att flytta sig fram och tillbaka mellan filerna som dyker upp på marken.

Precisionsridning
- Jag håller mig i kort galopp hela tiden. Jag tycker att det är den bästa hastigheten för att kunna följa figurerna exakt utan att avvika från dem. Man ska absolut inte rida snabbare, i alla fall inte i svängarna.
(sidenote: detta träningsuppdrag är ungefär likadant utformat som dressyrtävlingarna och reiningtävlingarna i Star Stable: vårryttaren och Star Stable: sommarryttaren. Enda skillnaden är att man i VR och SR blir tillsagd i vilken hastighet man ska rida i när man följer figeruerna, medan man under träningen får välja hastighet själv. Det borde alltså vara ganska enkelt för Star Stable-gänget att införa sådana tävlingar i spelet, så jag hoppas att de gör det någon gång i framtiden i någon av de tomma paddockarna.)

Mer mental träning
- samma som förra gången, men frågorna är inte demsamma (dock typ lika enkla) och man har bara några sekunder på sig att svara på varje fråga.

Hitta rätt symbol
- Varje gång man ombeds rida till rätt symbol så hamnar man i mitten av träningscirkeln. Månen är rakt fram, blixten till höger, solen direkt bakom och stjärnan till vänster. Alltid. Håller man bara det i minnet så är det enkelt att rida till rätt symbol i tid.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: